Jeśli naszym źródłem dochodu jest turystyka, to prężna kampania reklamowa powinna w zimie być w pełni rozkwitu. Przybliżmy to na przykładzie agroturystyki w mało znanym miejscu, aczkolwiek uroczym. Tylko mało kto wie tak naprawdę o tym. No bo skąd?
Cudze chwalicie..
Znane przysłowie nasuwa nam tak naprawdę pomysł i sposób na uatrakcyjnienie swojego miejsca. Polska jest tak zróżnicowanym krajem, gdzie jest tyle pozostałości po poprzednich kulturach i ich dorobku, że problemem jest znalezienie miejsca, w którym nic nie ma.
Zacznijcie mówić o okolicy
Warto dawać za każdym razem jasny przekaz, że nasza okolica jest atrakcyjna. Można pójść o krok dalej i w tym celu zebrać grupę osób, które mają w tym interes. Następnie wspólnie opracować strategię działania promującego region. Internetowej agencji marketingowej można zlecić prowadzenie kampanii na portalach społecznościowych. Sposobów na promocję jest wiele, przydadzą się na pewno gadżety reklamowe, które zamówimy w agencji BTL, plakaty czy spoty promujące region. Będzie można je rozdawać przy wielu okazjach które skupiają dużo osób przyjezdnych.
W grupie raźniej
Ciekawym projektem jest zestawienie grup z różnych branż o wspólnym interesie. Tak naprawdę na wakacyjny biznes składają się:
- atrakcje miejscowe – stadniny koni, kąpieliska, ścieżki przyrodnicze, inne;
- infrastruktura – gastronomia, agroturystyki, pola namiotowe, przychodnie, inne;
- samorząd – uświadomić sobie należy, że żyje on z naszych podatków, im więcej zarobimy tym więcej oni dostaną do rozdysponowania, dlatego wspieranie społecznych akcji oddolnych leży w ich interesie, więc powinny zapewnić również atrakcje w postaci festynów i innych uroczystości, wszelką pomoc jaka tylko jest w ich jurysdykcji;
- organizacje – działające na naszym terenie organizacje również stanowią element do wykorzystania, nie można lekceważyć żadnego z tych kanałów, nawet kościoła.
Tak naprawdę, możliwość umieszczenia swojego logo na banerze promującym lokalną społeczność czy rejon, stanowi dla każdej firmy korzystną ofertę. Równie dobrze można w trakcie wakacyjnych imprez rozdawać produkty firmowe w opakowaniach ozdobnych kartonowych. Część osób, obdarowanych takim upominkiem, na pewno wróci po „więcej”.
Jeśli uda się nam zebrać przynajmniej kilka osób, które będą chciały się w to włączyć, warto zadbać aby nie umarło to śmiercią naturalną. Dużo rokujących akcji społecznych spotyka właśnie taki marny koniec. Dlatego tak istotna jest dobra strategia, którą trzeba wypracować już na samym początku.
Leave a Reply