Tak wiele cech określa to, czy dany hotel zostanie uznany przez nas za atrakcyjny, że czasem możemy zapomnieć o szczególe absolutnie podstawowym. Oczywiście, wystrój bardzo się liczy, sam standard obiektu, jak i umieszczonych w nim pokojów także; czekające atrakcje – baseny, sauny, siłownie – to również istotna część całego doświadczenia. Jednak to wszystko niewiele by znaczyło bez odpowiedniej obsługi, skupionej na potrzebach gości, dążącej przy tym do ich pełnego zadowolenia.
Sprawnie funkcjonujący hotel jest swoistą gwarancją udanego pobytu – w końcu to od profesjonalizmu właściciela i jego podwładnych zależy to, czy będziemy czuć się komfortowo. Sposób w jaki personel odnosi się do swych gości przekłada się na opinię całej placówki, co bezpośrednio wpływa na ilość dokonywanych rezerwacji. Odkąd bez żadnego problemu można przeczytać opinie w internecie, jakość serwisu nabrała szczególnego znaczenie, z czego my, klienci możemy się tylko cieszyć. To powiedziawszy, wypada zastanowić się, czy istnieją jakieś wytyczne określające naprawdę dobrą obsługę – niepisane zasady, których powinni przestrzegać pracownicy obiektów noclegowych? Zapraszamy niżej, gdzie postaramy się zebrać w jednym miejscu najważniejsze naszym zdaniem atrybuty wybitnych recepcjonistów, pokojówek oraz kelnerów.
Po pierwsze: wysoka kultura osobista
Nie będzie zaskoczeniem to, że naszą listę zaczynamy właśnie od kultury osobistej – nieżyczliwa postawa względem gościa bywa niestety jednym z najczęstszych powodów do niezadowolenia. Na pewno każdy z nas doskonale pamięta widok uśmiechniętych i przyjaźnie nastawionych pracowników recepcji, witających nas pierwszego dnia naszego pobytu w hotelu. Stosunek do odwiedzających zawsze będzie wizytówką danego miejsca, a pierwsze wrażenie – dobre lub złe – pozostanie po prostu niezatarte. Nawet gdy spotkają nas pewne nieprzyjemności związane z samym pokojem – mamy tu na myśli chociażby mniejsze bądź większe awarie – uprzejmość ze strony personelu pomoże nam w pełni zrozumieć problem i pozwolić nadal cieszyć się z naszego wyjazdu.
Sprawna, wysokiej jakości obsługa
Prawdą jest, że całość obsługi powinna przebiegać możliwie szybko – oczywiście z zachowaniem najwyższej jakości usług. By wszystko działało właśnie tak, potrzebna będzie odpowiednia liczba znakomicie wykwalifikowanych ludzi, biegle znających procedury obowiązujące na danym stanowisku.
Jak mówi osoba związana ze znajdującym się w Gdańsku hotelem Amber: Czas ma niezwykle istotne znaczenie, nikt nie chce przecież długo czekać na załatwienie ważnych spraw. Niezależnie od tego, czy będzie to zameldowanie, zamówienie specjalnej usługi, czy też zgłoszenie pewnych niedogodności, wszystko powinno odbyć się sprawnie i zachowaniem pełnego profesjonalizmu. Pracownikom obiektu przyda się więc duża doza cierpliwości, niezachwiana motywacja, szczere chęci, a także umiejętność działania w zespole.
Nienarzucający się serwis
Nie wolno jednak przesadzać także w drugą ze stron – ciągła, nachalna wręcz obecność kogoś z obsługi, sprawiająca nawet wrażenie, że jesteśmy śledzeni jest absolutnie niedopuszczalna. W idealnym przypadku goście są pewni tego, że w razie konieczności zawsze mogą zwrócić się do kogoś z obsługi w celu uzyskania odpowiedzi na zdane pytanie – przeświadczenie, że za każdym razem otrzyma się spodziewaną pomoc jest przecież czymś niezwykle pożądanym. Idąc dalej, poczucie, że wszystko jest stale pod kontrolą, a my – w związku z tym – pozostajemy bezpieczni w czasie całego pobytu jest doprawdy bezcenne.
Pełne nastawienie na potrzeby gości
Choć pisaliśmy wyżej o procedurach, okazuje się – jak nietrudno się domyślić – że sztywne i dosłowne trzymanie się punktów w nich zawartych nie może w konsekwencji doprowadzić do niczego dobrego. W obiektach takich jak hotele liczy się specjalne, nastawione na zadowolenie klienta traktowanie, niezależne w żaden sposób od ilości wykupionych nocy, czy wygód, które oferuje dany typ apartamentu. Zasada równego traktowania wszystkich klientów oraz pozytywnego przychylania się do ich indywidualnych próśb słusznie staje się normą. Właśnie uprzejme wychodzenie naprzeciw różnym potrzebom gości – oczywiście w granicach rozsądku – zamiast biurokratycznej, utrudniającej wszystko postawy będzie wysoko cenionym dodatkiem do całego hotelowego doświadczenia.
Leave a Reply