Skip to content
  • Turystyka
  • Finanse
  • Lifestyle
  • Moda
  • Rozrywka
  • Sport
  • Kontakt
Menu
Newholiday.pl
  • Turystyka
  • Finanse
  • Lifestyle
  • Moda
  • Rozrywka
  • Sport
  • Kontakt
Home / Turystyka / Obsługa hotelowa. Jaka powinna być?
Posted inTurystyka

Obsługa hotelowa. Jaka powinna być?

Obsługa hotelowa
Posted By admin Posted on 13 sierpnia 2020
0

Tak wiele cech określa to, czy dany hotel zostanie uznany przez nas za atrakcyjny, że czasem możemy zapomnieć o szczególe absolutnie podstawowym. Oczywiście, wystrój bardzo się liczy, sam standard obiektu, jak i umieszczonych w nim pokojów także; czekające atrakcje – baseny, sauny, siłownie – to również istotna część całego doświadczenia. Jednak to wszystko niewiele by znaczyło bez odpowiedniej obsługi, skupionej na potrzebach gości, dążącej przy tym do ich pełnego zadowolenia.

Sprawnie funkcjonujący hotel jest swoistą gwarancją udanego pobytu – w końcu to od profesjonalizmu właściciela i jego podwładnych zależy to, czy będziemy czuć się komfortowo. Sposób w jaki personel odnosi się do swych gości przekłada się na opinię całej placówki, co bezpośrednio wpływa na ilość dokonywanych rezerwacji. Odkąd bez żadnego problemu można przeczytać opinie w internecie, jakość serwisu nabrała szczególnego znaczenie, z czego my, klienci możemy się tylko cieszyć. To powiedziawszy, wypada zastanowić się, czy istnieją jakieś wytyczne określające naprawdę dobrą obsługę – niepisane zasady, których powinni przestrzegać pracownicy obiektów noclegowych? Zapraszamy niżej, gdzie postaramy się zebrać w jednym miejscu najważniejsze naszym zdaniem atrybuty wybitnych recepcjonistów, pokojówek oraz kelnerów.

Po pierwsze: wysoka kultura osobista

Nie będzie zaskoczeniem to, że naszą listę zaczynamy właśnie od kultury osobistej – nieżyczliwa postawa względem gościa bywa niestety jednym z najczęstszych powodów do niezadowolenia. Na pewno każdy z nas doskonale pamięta widok uśmiechniętych i przyjaźnie nastawionych pracowników recepcji, witających nas pierwszego dnia naszego pobytu w hotelu. Stosunek do odwiedzających zawsze będzie wizytówką danego miejsca, a pierwsze wrażenie – dobre lub złe – pozostanie po prostu niezatarte. Nawet gdy spotkają nas pewne nieprzyjemności związane z samym pokojem – mamy tu na myśli chociażby mniejsze bądź większe awarie – uprzejmość ze strony personelu pomoże nam w pełni zrozumieć problem i pozwolić nadal cieszyć się z naszego wyjazdu.

Sprawna, wysokiej jakości obsługa

Prawdą jest, że całość obsługi powinna przebiegać możliwie szybko – oczywiście z zachowaniem najwyższej jakości usług. By wszystko działało właśnie tak, potrzebna będzie odpowiednia liczba znakomicie wykwalifikowanych ludzi, biegle znających procedury obowiązujące na danym stanowisku.

Jak mówi osoba związana ze znajdującym się w Gdańsku hotelem Amber: Czas ma niezwykle istotne znaczenie, nikt nie chce przecież długo czekać na załatwienie ważnych spraw. Niezależnie od tego, czy będzie to zameldowanie, zamówienie specjalnej usługi, czy też zgłoszenie pewnych niedogodności, wszystko powinno odbyć się sprawnie i zachowaniem pełnego profesjonalizmu. Pracownikom obiektu przyda się więc duża doza cierpliwości, niezachwiana motywacja, szczere chęci, a także umiejętność działania w zespole.

Nienarzucający się serwis

Nie wolno jednak przesadzać także w drugą ze stron – ciągła, nachalna wręcz obecność kogoś z obsługi, sprawiająca nawet wrażenie, że jesteśmy śledzeni jest absolutnie niedopuszczalna. W idealnym przypadku goście są pewni tego, że w razie konieczności zawsze mogą zwrócić się do kogoś z obsługi w celu uzyskania odpowiedzi na zdane pytanie – przeświadczenie, że za każdym razem otrzyma się spodziewaną pomoc jest przecież czymś niezwykle pożądanym. Idąc dalej, poczucie, że wszystko jest stale pod kontrolą, a my – w związku z tym – pozostajemy bezpieczni w czasie całego pobytu jest doprawdy bezcenne.

Pełne nastawienie na potrzeby gości

Choć pisaliśmy wyżej o procedurach, okazuje się – jak nietrudno się domyślić – że sztywne i dosłowne trzymanie się punktów w nich zawartych nie może w konsekwencji doprowadzić do niczego dobrego. W obiektach takich jak hotele liczy się specjalne, nastawione na zadowolenie klienta traktowanie, niezależne w żaden sposób od ilości wykupionych nocy, czy wygód, które oferuje dany typ apartamentu. Zasada równego traktowania wszystkich klientów oraz pozytywnego przychylania się do ich indywidualnych próśb słusznie staje się normą. Właśnie uprzejme wychodzenie naprzeciw różnym potrzebom gości – oczywiście w granicach rozsądku – zamiast biurokratycznej, utrudniającej wszystko postawy będzie wysoko cenionym dodatkiem do całego hotelowego doświadczenia.

Previous Article Magia Tatr – uroki Kościeliska
Next Article Wieczór kawalerski w hotelu spa

Related Posts

Wynajmowanie dużego apartamentu na kilka dni
Posted inTurystyka

Hotel, czy apartament – co sprawdzi się lepiej i dla kogo?

Podróżowanie bywa i przyjemne i kształcące, gdy możemy poznawać nowe miejsca, kultury, zabytki. Jest jednak także praktyczny aspekt podróżowania dotyczący tego, gdzie wybierać nocleg. Kiedyś mogliśmy liczyć jedynie na zorganizowane ośrodki, hotele, hostele czy tzw. kwatery prywatne. Obecnie, podobnie jak

Read More about Hotel, czy apartament – co sprawdzi się lepiej i dla kogo?
Posted By admin Posted on 18 stycznia 2023
0
Widok na Malediwy z samolotu
Posted inFinanse Turystyka

Ile kosztuje wycieczka na Malediwy i dlaczego warto wybrać się w to miejsce?

Malediwy. Brzmi pięknie i egzotycznie, prawda? Kojarzą się z ciepłem, morze, plażą i wakacjami. nic dziwnego. Malediwy to jedno z najpiękniejszych i zarazem najbardziej magicznych miejsc na świecie. Któż nie chciałby spędzić tam choć jednych wakacji w życiu?

Read More about Ile kosztuje wycieczka na Malediwy i dlaczego warto wybrać się w to miejsce?
Posted By admin Posted on 7 października 2022
1
Podróżowanie busem by zwiedzać Holandie
Posted inTurystyka

Zalety podróżowania busem „door to door” do Holandii

Artykuł partnera. Podróż busem door to door cieszy się coraz większą popularnością. Warto wiedzieć o co dokładnie chodzi w tego typu podróży.

Read More about Zalety podróżowania busem „door to door” do Holandii
Posted By admin Posted on 19 sierpnia 2022
1

Leave a Reply

Anuluj pisanie odpowiedzi

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Ostatnie wpisy

  • Hotel, czy apartament – co sprawdzi się lepiej i dla kogo?
  • Przykłady nieoczywistych połączeń butów z różnymi fasonami sukienek
  • Jak upiec brownie?
  • Ile kosztuje wycieczka na Malediwy i dlaczego warto wybrać się w to miejsce?
  • Czy delikatna skóra i znamię są przeciwwskazaniem do tatuaży?

Najnowsze komentarze

  • Marta Adamczyk - Ile kosztuje wycieczka na Malediwy i dlaczego warto wybrać się w to miejsce?
  • Janek - Czy delikatna skóra i znamię są przeciwwskazaniem do tatuaży?
  • Grazia8 - Zalety podróżowania busem „door to door” do Holandii
  • Laura N - Stylizacje do szkoły na jesień
  • ulka9 - Modny, wakacyjny look. Sprawdź, jak go stworzyć
Theme by Bloompixel. Proudly Powered by WordPress