Skip to content
  • Turystyka
  • Finanse
  • Lifestyle
  • Moda
  • Rozrywka
  • Sport
  • Kontakt
Menu
Newholiday.pl
  • Turystyka
  • Finanse
  • Lifestyle
  • Moda
  • Rozrywka
  • Sport
  • Kontakt
Hit enter to search or esc to close
Home / Turystyka / Obsługa hotelowa. Jaka powinna być?
Posted inTurystyka

Obsługa hotelowa. Jaka powinna być?

Obsługa hotelowa
Posted By admin Posted on 13 sierpnia 2020
0

Tak wiele cech określa to, czy dany hotel zostanie uznany przez nas za atrakcyjny, że czasem możemy zapomnieć o szczególe absolutnie podstawowym. Oczywiście, wystrój bardzo się liczy, sam standard obiektu, jak i umieszczonych w nim pokojów także; czekające atrakcje – baseny, sauny, siłownie – to również istotna część całego doświadczenia. Jednak to wszystko niewiele by znaczyło bez odpowiedniej obsługi, skupionej na potrzebach gości, dążącej przy tym do ich pełnego zadowolenia.

Sprawnie funkcjonujący hotel jest swoistą gwarancją udanego pobytu – w końcu to od profesjonalizmu właściciela i jego podwładnych zależy to, czy będziemy czuć się komfortowo. Sposób w jaki personel odnosi się do swych gości przekłada się na opinię całej placówki, co bezpośrednio wpływa na ilość dokonywanych rezerwacji. Odkąd bez żadnego problemu można przeczytać opinie w internecie, jakość serwisu nabrała szczególnego znaczenie, z czego my, klienci możemy się tylko cieszyć. To powiedziawszy, wypada zastanowić się, czy istnieją jakieś wytyczne określające naprawdę dobrą obsługę – niepisane zasady, których powinni przestrzegać pracownicy obiektów noclegowych? Zapraszamy niżej, gdzie postaramy się zebrać w jednym miejscu najważniejsze naszym zdaniem atrybuty wybitnych recepcjonistów, pokojówek oraz kelnerów.

Po pierwsze: wysoka kultura osobista

Nie będzie zaskoczeniem to, że naszą listę zaczynamy właśnie od kultury osobistej – nieżyczliwa postawa względem gościa bywa niestety jednym z najczęstszych powodów do niezadowolenia. Na pewno każdy z nas doskonale pamięta widok uśmiechniętych i przyjaźnie nastawionych pracowników recepcji, witających nas pierwszego dnia naszego pobytu w hotelu. Stosunek do odwiedzających zawsze będzie wizytówką danego miejsca, a pierwsze wrażenie – dobre lub złe – pozostanie po prostu niezatarte. Nawet gdy spotkają nas pewne nieprzyjemności związane z samym pokojem – mamy tu na myśli chociażby mniejsze bądź większe awarie – uprzejmość ze strony personelu pomoże nam w pełni zrozumieć problem i pozwolić nadal cieszyć się z naszego wyjazdu.

Sprawna, wysokiej jakości obsługa

Prawdą jest, że całość obsługi powinna przebiegać możliwie szybko – oczywiście z zachowaniem najwyższej jakości usług. By wszystko działało właśnie tak, potrzebna będzie odpowiednia liczba znakomicie wykwalifikowanych ludzi, biegle znających procedury obowiązujące na danym stanowisku.

Jak mówi osoba związana ze znajdującym się w Gdańsku hotelem Amber: Czas ma niezwykle istotne znaczenie, nikt nie chce przecież długo czekać na załatwienie ważnych spraw. Niezależnie od tego, czy będzie to zameldowanie, zamówienie specjalnej usługi, czy też zgłoszenie pewnych niedogodności, wszystko powinno odbyć się sprawnie i zachowaniem pełnego profesjonalizmu. Pracownikom obiektu przyda się więc duża doza cierpliwości, niezachwiana motywacja, szczere chęci, a także umiejętność działania w zespole.

Nienarzucający się serwis

Nie wolno jednak przesadzać także w drugą ze stron – ciągła, nachalna wręcz obecność kogoś z obsługi, sprawiająca nawet wrażenie, że jesteśmy śledzeni jest absolutnie niedopuszczalna. W idealnym przypadku goście są pewni tego, że w razie konieczności zawsze mogą zwrócić się do kogoś z obsługi w celu uzyskania odpowiedzi na zdane pytanie – przeświadczenie, że za każdym razem otrzyma się spodziewaną pomoc jest przecież czymś niezwykle pożądanym. Idąc dalej, poczucie, że wszystko jest stale pod kontrolą, a my – w związku z tym – pozostajemy bezpieczni w czasie całego pobytu jest doprawdy bezcenne.

Pełne nastawienie na potrzeby gości

Choć pisaliśmy wyżej o procedurach, okazuje się – jak nietrudno się domyślić – że sztywne i dosłowne trzymanie się punktów w nich zawartych nie może w konsekwencji doprowadzić do niczego dobrego. W obiektach takich jak hotele liczy się specjalne, nastawione na zadowolenie klienta traktowanie, niezależne w żaden sposób od ilości wykupionych nocy, czy wygód, które oferuje dany typ apartamentu. Zasada równego traktowania wszystkich klientów oraz pozytywnego przychylania się do ich indywidualnych próśb słusznie staje się normą. Właśnie uprzejme wychodzenie naprzeciw różnym potrzebom gości – oczywiście w granicach rozsądku – zamiast biurokratycznej, utrudniającej wszystko postawy będzie wysoko cenionym dodatkiem do całego hotelowego doświadczenia.

Previous Article Magia Tatr – uroki Kościeliska
Next Article Wieczór kawalerski w hotelu spa

Related Posts

Posted inTurystyka

Wakacje na obozach młodzieżowych – jak wybrać najlepszy dla swojego dziecka?

Wielu rodziców staje przed wyzwaniem wyboru odpowiedniego obozu dla swojego dziecka. Czas wakacji to doskonała okazja, by młodzież miała możliwość nie tylko wypoczynku, ale również aktywności, nauki i zawierania nowych przyjaźni. Obozy młodzieżowe to świetne rozwiązanie, które łączy zabawę z

Read More about Wakacje na obozach młodzieżowych – jak wybrać najlepszy dla swojego dziecka?
Posted By admin Posted on 23 kwietnia 2025
0
Wesele plenerowe - dlaczego warto zdecydować się na tę wyjątkową uroczystość wśród przyrody?
Posted inTurystyka

Wesele plenerowe – dlaczego warto zdecydować się na tę wyjątkową uroczystość wśród przyrody?

Wesele plenerowe to marzenie wielu par młodych, które pragną zorganizować swoją uroczystość w wyjątkowym, malowniczym miejscu pod gołym niebem. Coraz więcej osób decyduje się na tę formę przyjęcia weselnego, ceniąc jej niepowtarzalny klimat, bliskość natury i możliwość swobodnego dostosowania przestrzeni

Read More about Wesele plenerowe – dlaczego warto zdecydować się na tę wyjątkową uroczystość wśród przyrody?
Posted By admin Posted on 5 lutego 2025
0
Wakacje nad Morzem: jak wybrać hotel dla dzieci?
Posted inTurystyka

Wakacje nad Morzem: jak wybrać hotel dla dzieci?

Hotel dla dzieci nad morzem to coraz częściej wyszukiwana fraza przez rodziców planujących rodzinny wyjazd. Wakacje nad polskim Bałtykiem mogą być doskonałym sposobem na odpoczynek dla całej rodziny, jednak wybór odpowiedniego obiektu jest kluczowy, by najmłodsi czuli się komfortowo i

Read More about Wakacje nad Morzem: jak wybrać hotel dla dzieci?
Posted By admin Posted on 5 lutego 2025
0

Leave a Reply

Anuluj pisanie odpowiedzi

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ostatnie wpisy

  • Co nosi nowoczesna muzułmanka do pracy, na wesele i na siłownię?
  • 5 krajów, 5 spojrzeń na ubiór muzułmanki w 2025 roku – moda między Marokiem a Iranem
  • Wakacje na obozach młodzieżowych – jak wybrać najlepszy dla swojego dziecka?
  • Dlaczego Karpacz jest tak popularnym kierunkiem turystycznym?
  • Jak dbać o skórę twarzy? Poradnik dla mężczyzn

Najnowsze komentarze

  • Redakcja - Chcesz zobaczyć Neuschwanstein? O tych godzinach masz zamek prawie tylko dla siebie!
  • Redakcja - Dlaczego wakacje nie mogą trwać wiecznie?
  • Redakcja - Zakup roweru czy korzystanie z wypożyczalni? Zalety każdego z rozwiązań
  • Redakcja - Cuda Dalekiego Wschodu – glinki
  • Marta Adamczyk - Ile kosztuje wycieczka na Malediwy i dlaczego warto wybrać się w to miejsce?

Menu

  • Strona główna
  • Treści sponsorowane
  • Kontakt
  • Polityka prywatności

newholiday.pl

Inspirujemy do życia pełnego pasji – podróżuj, inwestuj, baw się i dbaj o siebie z głową. U nas znajdziesz praktyczne porady finansowe, modowe trendy, pomysły na aktywny wypoczynek i lifestyle, który nie nudzi. Pokazujemy, jak czerpać z życia garściami – z klasą, lekkością i świadomością. Od miejsc, które warto zobaczyć, po sposoby na zarządzanie budżetem i formą – tworzymy przestrzeń dla tych, którzy chcą żyć ciekawie, świadomie i na własnych zasadach.

Chronione przez Wordfence

Theme by Bloompixel. Proudly Powered by WordPress